Είστε εδώ

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Εξάμηνο Διδακτικές Μονάδες Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Ώρες Θεωρίας Ώρες Εργαστηρίου Κατηγορία Περιγραφή
ΕΡΓ 652 Διδακτική του Θεάτρου ΙΙ: Το θέατρο και τοπ δράμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Εαρινό 4 5 0 3 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικό

Η διδακτική του θεάτρου στην πρωτοβάθμια  εκπαίδευση έχει στόχο τη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών σε θέματα διδακτικής του θεάτρου (θεατρικές δραστηριότητες και παιχνίδια, δραματοποίηση, αφήγηση και λαϊκό παραμύθι,  θεατρική παράσταση, θέατρο σκιών, κουκλοθέατρο κ.ο.κ.) .

Το μάθημα περιλαμβάνει

·          Μεθοδολογία και Γενικό πλαίσιο διδασκαλίας του θεάτρου στην εκπαίδευση

·          Διδακτική του θεάτρου στο Νηπιαγωγείο και  στο Δημοτικό σχολείο

·          Εργαστήρια πρακτικής κατάρτισης των φοιτητών σε βασικές στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας του θεάτρου στην εκπαίδευση.

·          Υποδειγματικές διδασκαλίες και παρακολουθήσεις διδασκαλιών σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας .

Οι φοιτητές με θεωρητικά κείμενα και βιωματικά εργαστήρια θα αφομοιώσουν τις θεωρητικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η Διδακτική του θεάτρου ως παιδαγωγική μέθοδος, ως αυτόνομο καλλιτεχνικό μάθημα και  ως μέσο για τη διδασκαλία των  γνωστικών αντικειμένων του προγράμματος σπουδών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης διαπιστώνουν πως αποτελεί το πλαίσιο για τη διδασκαλία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο με προεκτάσεις στην κοινωνικοποίηση και την ψυχική υγεία, στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα διαφορετικότητας και σεβασμού των άλλων, περιβαλλοντικής και πολιτειακής συνείδησης και σύνδεσης της εκπαίδευσης με την κοινωνία-τοπική και ευρύτερη.

ΝΘ 352251 Το θέατρο του Ιάκωβου Καμπανέλλη Εαρινό 4 5 3 0 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικό Το μάθημα εξετάζει αντιπροσωπευτικά δείγματα του έργου του αποκαλούμενου και «Πατριάρχη του Νεοελληνικού θεάτρου» Ιάκωβου Καμπανέλλη από την πρώτη του εμφάνιση έως τις πλέον πρόσφατες δημιουργίες του. Εξετάζεται ο καθοριστικός ρόλος της αποκαλούμενης «Τριλογίας της αυλής ή της καθημερινότητας» («Η αυλή των θαυμάτων». «Η έβδομη μέρα της δημιουργίας», «Η ηλικία της νύχτας»), έργα που ανεβάστηκαν στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου αλλά και του Θεάτρου Τέχνης, καθορίζοντας στη συνέχεια τη σχέση του Καρόλου Κουν όχι μόνο με τον Καμπανέλλη αλλά και ολόκληρο το μεταπολεμικό θέατρο. - Εξετάζεται η σχέση των έργων του Ι.Κ. με την προηγούμενη νεοελληνική δραματουργία (π.χ. «Φιντανάκι» του Π. Χορν κ.ά.) αλλά και η θέση του καμπανελλικού έργου στην ευρωπαϊκή και αμερικανική δραματουργία μέσω της αναζήτησης δεδηλωμένων ή άδηλων διακειμενικών σχέσεων (με τους Ράις, Ίψεν, Πιραντέλλο, κ.ά. ή, ακόμη, με το «θέατρο του παραλόγου»). Τέλος, εξετάζονται οι διακειμενικές σχέσεις έργων του με την αρχαιοελληνική γραμματεία και οι επαναναγνώσεις δραματικών ή μυθικών προσώπων σε δραματικά του κείμενα όπως «Οδυσσέα γύρισε σπίτι», «Η τελευταία πράξη», η τριλογία «Ο Δείπνος» αλλά και «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» ή το «Μια κωμωδία» με τις αριστοφανικές αναφορές της. Τέλος, το μάθημα αναφέρεται στον Καμπανέλλη ως δημιουργό έργων με  πολιτικές αναφορές  και  τεράστιο κοινωνικό αντίκτυπο με παραστάσεις όπως «Το μεγάλο μας Τσίρκο», «Το κουκί και το ρεβύθι», «Παραμύθι χωρίς όνομα», «Βίβα Ασπασία» που άσκησαν κοινωνικό έλεγχο στην πολιτική  εξουσία σε περιόδους πολιτικών αναταραχών ή κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στην Ελλάδα.